Чехія – європейська країна з величезним потенціалом, яка займає третє місце серед держав ЄС за темпами економічного розвитку. Саме тому Чехію називають східноєвропейською Швейцарією, а іноземці часто розглядають її для відкриття бізнесу. Створити фірму у Чехії варто для різних видів діяльності – IT, нерухомість, туризм, торгівля та логістики тощо.
Чому саме Чехія?
Перш ніж дізнатись, як відкрити фірму в Чехії, варто розібратись в наявних формах юридичних осіб. Так, відповідно до законодавства нерезиденти можуть створити такі форми:
- індивідуальне підприємництво;
- повне товариство;
- обмежене товариство;
- товариство з обмеженою відповідальністю;
- кооператив;
- акціонерне товариство;
- філія.
Кожна з юридичних форм має свої особливості, що стосуються обмежень щодо кількості засновників, розміру статутного капіталу тощо.
Що робити першою чергою
Для українців в Чехії такі ж умови, як і для громадян. Якщо хтось бажає відкрити бізнес, він повинен відповідати таким умовам:
- мінімальний вік 18 років;
- дієздатність;
- відсутність податкових заборгованостей та судимості;
- для ліцензованих видів діяльності – профільна освіта, підтвердження кваліфікації.
Реєстрацію фірми в Чехії можна умовно поділити на підготовчий етап та основний. На першій стадії потрібно:
- Обрати сфери діяльності (деякі напрямки потребують ліцензії).
- Вибрати назву та юридичну адресу.
- Розподілити повноваження – за потреби обрати засновника, директора.
- Обрати розмір статутного капіталу.
На основній стадії треба пройти такі кроки:
- Зареєструвати компанію у нотаріальній конторі.
- Оформити реєстрацію у відповідному управлінні.
- Відкрити в обраному банку тимчасовий рахунок для внесення капіталу.
- Написати заяву на реєстрацію у міський Торговий суд.
- Оформити реєстрацію в Податковому управлінні.
Також варто підготувати пакет базових документів:
- опис назви та напрямків діяльності;
- обидва паспорти (внутрішній і закордонний) засновника та директора компанії;
- довідки про відсутність судимостей (з місця громадянства);
- документ, що підтверджує адресу реєстрації для директора, власника, акціонерів (наприклад, квитанції на комунальні послуги);
- заяви від керуючого складу на згоду внесення їх до бази торгового реєстру.
Загалом оформлення займає близько 20 днів і складається з декількох важливих етапів. Щоб точно зробити все правильно, краще довірити справу професіоналам, наприклад, звернутися у профільну юридичну компанію Азола. Тут гарантують всебічну підтримку та супровід клієнтам, конфіденційність, прозорі умови.